Eerste jungletocht ook weer overleeft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van lisa Boevink - WaarBenJij.nu Eerste jungletocht ook weer overleeft - Reisverslag uit Paramaribo, Suriname van lisa Boevink - WaarBenJij.nu

Eerste jungletocht ook weer overleeft

Door: Lisa Boevink

Blijf op de hoogte en volg lisa

12 Maart 2015 | Suriname, Paramaribo

Deze week stond een beetje in het teken van pech. Ik werd ziek en ging voor de zekerheid even langs de dokter, die kwam tot de conclusie dat ik een virale infectie heb, en goed naar mijn lichaam moet luisteren. Ik was nog geen vijf minuten thuis, ik liep de trap af en ging even flink door mijn enkel. Ik was er even helemaal klaar mee en schreeuwde dat ik naar mijn ouders wilde, en dat ik naar huis wilde. Ja ik ben echt 20 jaar oud maar ik leek even op een baby. '

Natuurlijk wil ik niet echt naar huis, ik heb het hier reuze naar mijn zin. Ons eerste uitstapje naar de jungle is geweest, brownsberg-stone Island. We moesten om 7.00 s'ochtends verzamelen, en vertrokken om 8.30 richting brownsberg. In het begin leek de reis een eeuwigheid te gaan duren aangezien we om de 15 minuten besloten pauze te houden.
Eenmaal aangekomen bij brownsweg was het een hele klus om bovenop de berg te komen. De weg was nat en bestond uit gaten, ik heb een paar keer gedacht dat de bus om zou vallen. Eenmaal boven was het al snel duidelijk hoe mistig het was, erg zonde want zo zagen we niks van het uitzicht. Toch gingen we naar het hoogste punt lopen, helaas ook daar mist waardoor we niet veel zagen. Eenmaal terug hadden onze gidsen een goede lunch voorbereid, een loempia (kouseband en kip) en een kroket ookal smaakt het niet naar een kroket uit Nederland. Daarna deden we onze zwemkleding aan om naar de Irene waterval te lopen, onderweg wel bijna 20 keer gevallen aangezien we naar beneden liepen en alles spekglad was. Onder de waterval heerlijk genoten van de afkoeling. De tocht naar boven was nog een hele opgave, maar we hebben het gered. Savonds kregen we ook Surinaams eten, rijst kip en salade. Rond een uur of 23.00 zijn we nog een nachtwandeling in de jungle gaan maken om dieren te spotten, ik had het gevoel dat ik een spooktocht deed. Snachts moesten we slapen in een hangmatje, iedereen sliep al en ik kon niet slapen aangezien brulapen ontzettend veel lawaai maken. De volgende ochtend hebben de gidsen ons weer verwend met een omelet en lekkere broodjes. Daarna in de bus naar stone Island om daar te gaan zwemmen, na het zwemmen in een bootje gestapt om naar een eiland gegaan waar brulapen op leven, we hebben er drie gespot. Op dit eiland besloot ik in een nest rode mieren te gaan staan waardoor heel mijn schoen onder zat, ik wist niet hoe snel ik mijn schoen uit moest schoppen. Beter kijk ik de volgende keer waar ik sta. Daarna wezen lunchen met hamburgers door de gidsen gemaakt. We hebben in de jungle ook verschillende kikkers, spinnen, een slang, een luiaard en andere diertjes gespot erg leuk om naar te kijken.

Op stage gaat alles prima, ik loop op de afdeling handreiking, dat houdt in dat de kas van de gasten wordt beheerd door ons, de agenda van de gasten en dat we activiteiten voor de gasten organiseren.

Daarnaast hebben ik samen met alle huisgenoten vrijdag holy paghwa gevierd. Een hindoestaans feest waarbij er met kleuren poeder wordt gegooid erg leuk om een keer mee te maken, maar oh wat voelde ik mij vies. Gisteren met alle huisgenoten een bbq gehad bij ons op het balkon, was erg gezellig. Ik had een beetje pech deze week, maar ik vermaak me nog steeds prima!

Tot snel,

lisa

  • 12 Maart 2015 - 21:53

    Susan Papen:

    Hee Lisa,
    Wat een week, pppffff ... maar wat een bikkel ben je!
    Luister naar je eigen lichaam, een goed advies, maar ook wel lastig. Ik kan me voorstellen dat de week erg heftig was, zo ver van iedereen vandaan.Hou je taai he!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Suriname, Paramaribo

lisa

Actief sinds 02 Feb. 2015
Verslag gelezen: 270
Totaal aantal bezoekers 4181

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 09 Juli 2015

Paramaribo 2015

Landen bezocht: